Personal

Verksamhetsledarna interagerar med förbundets medlemmar, folkmusikmiljön, andra riksorganisationer, kulturorganisationer, utbildningar och arrangörer för att tillvarata riksförbundets intressen. Vi arbetar även för att förbundet ska vara representerat inom den kulturpolitiska sektorn, tex kommuner, region och stat. Med vårt helikoptersperspektiv på verksamheten så hjälper vi våra landskapsförbund med projektskapande och samarbeten. Vi följer löpande upp organisationens verksamhetsmål och stöttar riksstyrelsen med deras uppdrag genom verksamhetsåret.

Jimmy Thorsell

Jimmy har drygt 20 års erfarenhet av arrangemang och organisation inom traditionell musik och dans. Han har varit verksam i såväl ideella kulturföreningar som studieförbund, ofta med fokus på administration och verksamhetsutveckling. Jimmy har tidigare arbetat med internationella projekt på EU-nivå hos en av Sveriges större regioner och brinner för traditionell musik från hela världen vilket inte minst syns hans engagemang i festivalen Urkult vid Ångermanlands vackra nipor.

Lisa Hellsten Reuber

Lisa är östgöte, spelman och pedagog, som musiker är hon utbildad vid KMH och har under snart 35 år arbetat med läger och andra arrangemang för barn och unga med syfte att få dem fullständigt uppslukade av vår spelmanskultur. Till vardags driver hon även ett cafe där hon arrangerar spelningar och evenemang.

Allmänna frågor riktas lämpligen till info(a)spelmansforbund.se
Ni kan även nå oss direkt på våra respektive adresser:
lisa.reuber(a)spelmansförbund.se
jimmy.thorsell(a)spelmansforbund.se