Kansli

Patrik Andersson Tidman – verksamhetsledare

På gång…

Anna Lindblad – folkmusikkonsulent

Vår folkmusikkonsulent finns här för dig som vill ha idéer och input kring verksamhetsutveckling, ungdomsprojekt och folkbildningsfrågor. Kanske har ni i ert landskapsförbund eller spelmanslag funderat kring hur ni skulle kunna bredda er verksamhet, genomföra evenemang, nå ut till fler eller bara upprätthålla det ni redan är i gång med. Kanske har ni behov av stöd och hjälp vid bidragsansökningar, funderingar kring att utöka ungdomsverksamheten, eller planering av evenemang, med mera.

Anna tog sin masterexamen i svensk folkmusik på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm 2011. Sedan dess har hon arbetat som frilansmusiker och har därigenom stor erfarenhet av administration och bidragsansökningar inom kulturområdet. Hon blev Riksspelman 2004, har arbetat som spelman på Skansen, och är grundare och medlem av flera välkända folkmusikgrupper.

Anna har ett brinnande intresse för att se folkmusiken utvecklas och fortleva och är gärna med och stöttar i olika projekt.
Kontakta Anna via mail: anna @ spelmansforbund.se

.

Här kan du läsa om SSR:s samarbete med Kulturens kring studiecirklar: